Astanga
Az Astanga jóga a hatha jóga egyik összetett, dinamikus formája, amely kötött gyakorlatsorokból, összesen hat sorozatból áll. A sorozatok nem csak az ászanákat állítják sorrendbe, hanem összekötik őket a mozgással (vinyasa), a légzéssel (udzsájí pránájama), a bandhákkal (energetikai zárak) és a dristikkel (tekintet egy adott pontra szegezése). Így a gyakorlás folyamatosan, megállás nélkül zajlik, és ritmusát az udzsájí légzés adja. Ez a légzéstechnika segíti az elme lecsendesítését, csakúgy, mint a tekintet vezetése (dristi). Mindezek beindítják a prána áramlását a testben, és ha az elemek összeolvadnak, a gyakorlat mozgó meditációvá válik. Az ászana gyakorlatok három fő sorozatra vannak osztva. Az első sorozat a Yoga Chikitsa azaz Jógaterápia, a második pedig a Nadi Sodhana, azaz az Idegrendszer Megtisztítása. Mindenek betetőzése a haladó sorozat: Sthira Bhaga (Szent Stabilitás). Ez egy kiváló módszer azok számára, akik keményen szeretnének gyakorolni.


astanga


hatha-flow

Hatha Flow
A Hatha Flow jóga egy dinamikus, a nyugodt légzés ritmusára épülő óra. Az óra alapját a napüdvözlet nevű gyakorlatsor képezi, ez az átkötés az óra egyes elemei és gyakran az egyes ászanák között is. Célja a légzés és mozgás összehangolása, és ezáltal egy befelé figyelő, meditatív tudatállapot megteremtése. Helyes légzéssel, a bandhák (belső zárak) alkalmazásával és az ászanák pontos kivitelezésével a gyakorlás könnyed, légies és folyamatos marad. Az a jó a gyakorlás, ha óra után nem fáradtságot, hanem egyfajta feltöltődést érzel. A lehető legkevesebb erőfeszítéssel hozd létre az ászanákat, erőlködés helyett inkább engedd, hogy vigyen a légzés. Ajánljuk mindenkinek, aki szereti a jóga dinamikusabb fajtáit. Az órára jöhetnek kezdők és haladók, hisz minden gyakorlat könnyíthető vagy nehezíthető, így a résztvevők a saját aktuális állapotuknak megfelelően tudják követni az órát. (forrás: www.mandalajoga.hu)

Gerincjóga
A Gerincjóga egy speciális mozgásrendszer, amely fókuszában a gerinc átmozgatása, a preventív nyújtó és erősítő gyakorlatok és az ülő munka okozta problémák megelőzése és kiküszöbölése áll. Harmonikusan erősíti és nyújtja az izomzatot, biztonságosan, mégis eredményesen alakítja a testet. A gyakorlatok bárki számára kivitelezhetőek, bármely életkorban elkezdhetők. Gyakorlásával javul a testtudat, megszüntethető a krónikus hátfájás, csökkenthetők a stressz okozta káros hatások, növekszik a szervezet vitalitása és erősödik az immunrendszer. Ha ülő munkát végzel vagy hosszú kihagyás után most térsz vissza a mozgáshoz, ez az óra igazán jó választás lehet.


gerinc


napind

Napindító jóga
Ha igazán jól szeretnéd kezdeni a napot, kezdj Napindító Jógával. A napüdvözletekre alapuló, kicsit nyugodtabb jógatípus biztosítja számodra, hogy egyszerre kezdhesd energikusan, frissen és nyugalommal felvértezve a napodat. A könnyed átmozgatást követően a mély hátizmokat megdolgoztató és átmozgató ászanák, gerinccsavarások felfrissítik a testet, majd az egyensúly gyakorlatokkal az elméd is kihívás elé néz, végül egy kellemes relaxációval zárjátok majd az órát. Biztos lehetsz benne, hogy ez után az óra után bármivel megbirkózol majd a napod során. Korán kelőknek szinte kötelező, de a nehezen ébredőknek is nagy segítséget nyújthat a reggeli nehézségek leküzdésében.

Hatha jóga
Minden jógairányzat, amely középpontjában az ászana (jóga póz) gyakorlás áll, a Hatha Jóga irányzatához tartozik. Ezek az órák általában kezdőknek vagy azoknak javasoltak, akik szeretnék a túlpörgetett életüket kicsit tudatosan visszalassítani, így oldani a mindennapi stresszt. Az órán alap ászanákat fogsz elsajátítani a lehető legpontosabb beállítás és oktatói iránymutatás alapján. Az ászanákat hosszabban tartjátok ki, akár egy-két percig is, így kifejezetten jó eredményeket lehet elérni gyakorlásával a kötött izmok megnyújtásában is. Az óra légzőgyakorlatokkal, kis ráhangolódással kezdődik, ezt követik az ászanák változatos sorrendben összeállítva, majd egy lecsendesüléssel, relaxációval zárjátok gyakorlásotokat.


Joker.joga


lotus

Stresszoldó jóga
A Stresszoldó Jógát a mai, felgyorsult világban szinte mindenkinek csak ajánlani tudjuk. Ez az óratípus arra hivatott, hogy kicsit kizökkentsen a folyamatos pörgésből és ezáltal megnyugtasson, feltöltsön, hogy még több energiával tudj szembenézni az eléd kerülő kihívásokkal és ez ne menjen az egészséged rovására. A stressz hatásai a fizikai testen is leképeződnek, kötötté válik a váll, a hát, a nyak, sokszor fáj a fejed és nem tudod, mitől. Az órák során nyújtjuk, lazítjuk a kötött izmokat, ezáltal oldva a stressz okozta blokkokat ezeken a területeken. Sok légzőgyakorlatot végzünk az ászanák közben, ami nagyon jó hatással van az idegrendszerre, hiszen megnyugtatja azt. Az órán megtanult egyszerű koncentrációs és légzőgyakorlatokat jól fogod tudni alkalmazni a mindennapi életed során is. Ajánlott azoknak, akik nagyon felpörgött életet élnek, akiknek kötöttek a váll-, hát-, és nyakizmai, akik alvási problémákkal küzdenek és a testi-lelki kiegyensúlyozottságot keresőknek.

Streching
A Streching órát azoknak ajánljuk, akik súlyzós edzéseket végeznek (akár konditermi edzés, akár csoportos órák, köredzések, girja órák formájában) és azoknak, akik sportjuknak a futást választották. Ezek az edzések ugyanis a nyújtások elhanyagolása, minimalizálása mellett megrövidítenek bizonyos izmokat és “bekötik” az ízületeket. Ez nemcsak, hogy sérülésveszélyes lehet, de negatívan befolyásolhatja a sportteljesítményedet is. A Sterching órák során jóga ászanák és mobilizációs, korrekciós alapgyakorlatok használatával kimozgatjuk az ízületeket, javítjuk mozgékonyságukat, ezzel növelve mozgástartományukat, nyújtjuk a rövidülésre hajlamos izmokat. Helyreállítjuk a test izom egyensúlyát, így javítva közérzetedet és sportteljesítményedet egyaránt.


IMGP2846